Parafia Racławiczki

61 8883 1028 2004 4000 3298 0001
Konto remontowe:
07 8883 1028 2004 4000 3298 0003
Z dopiskiem "Darowizna na cele kultu religijnego"

Wyślij Wiadomość

Logowanie

Wydarzenia parafialne

Wyszukaj wydarzenia z roku
 < Nowsze wydarzenia  1  ..  89   90  91  ..  112  Starsze wydarzenia >

Pielgrzymka dzieci na Górę św. Anny2013-07-07

Wśród licznych pielgrzymek na Górę Św. Anny wielkim zainteresowaniem cieszy się doroczna pielgrzymka dzieci w pierwszą niedzielę lipca.

W tym roku piękna słoneczna pogoda jeszcze bardziej zmobilizowała wiele rodzin naszej parafii do wspólnego wyjazdu na Górę Św. Anny, tak że czy na rajskim placu, czy w grocie lub nawet w kolejkach do konfesjonałów - wszędzie można było spotkać parafian.

Eucharystii przewodniczył i Słowo Boże specjalnie skierowane do najmłodszych wygłosił Ojciec Kamil. W czasie tegorocznej pielgrzymki zespół "Promyki Maryi" z Zębowic dziękował za 25 lat działalności muzycznej, dlatego oprawa muzyczna Mszy Św. oraz nabożeństwa popołudniowego należała do nich. Jednak na nabożeństwie nie zabrakło wspólnego radosnego śpiewania na chwałę Bożą, w czym zwłaszcza najmłodsi uczestniczyli bardzo aktywnie. A Ojcu Salezemu udało się i rodziców do tego porwać. Na koniec - po błogosławieństwie sakramentalnym - była wspólna fotografia.

Nasz fotoreporter wyszukiwał wszystkie rodziny naszej parafii, by uwiecznić ich obecność na pielgrzymce, jednak niektórzy skutecznie unikali aparatu fotografa. Dlatego mamy świadomość, że w galerii nie wszystkie rodziny znajdą siebie. Zapraszamy do przesłania zdjęć z pielgrzymki wszystkich tych, których nasz fotoreporter nie zauważył.

Pielgrzymka dzieci pierwszokomunijnych2013-06-10

Dzieci komunijne wraz ze swoimi rodzicami i nauczycielami udały się na swoją pielgrzymko - wycieczkę 10 czerwca do Rud Raciborskich i do Rybnika.

Zachmurzone niebo zostawiliśmy rano w Racławiczkach, by przy pięknej pogodzie przeżyć wiele wrażeń duchowych w opactwie pocysterskim w Rudach Raciborskich. Nasz pobyt tam zaczęliśmy od Eucharystii w kaplicy cudownego obrazu Matki Boskiej Rudzkiej. Po Mszy Św. mogliśmy podziwiać aleję "dębów papieskich" w przyklasztornym parku. Następnie, w towarzystwie Ojca Cystersa dowiedzieliśmy się o regule życia zakonnego "Ora et labora", po czym w towarzystwie pana przewodnika zwiedzaliśmy budynek poznając wiele ciekawostek i tajników życia zakonnego. Zwieńczeniem tego zwiedzania były warsztaty plastyczne dla dzieci, przez które mogli zaprezentować, jak wyobrażają sobie życie zakonnika według zasady "Módl się i pracuj!"

Nie zabrakło też czasu na posilenie ciała. Po smacznym obiedzie czas na rozrywkach i rekreacji spędziliśmy wspólnie w rybnickim parku atrakcji wśród dinozaurów i postaci bajkowych.

Na pewno zostanie nam na długo w pamięci dzień dziękczynnej pielgrzymki po I Komunii Św. i wszystkich zachęcamy do odwiedzenia sanktuarium Matki Bożej w Rudach Raciborskich.

Zakończenie oktawy Bożego Ciała2013-06-06

Tegoroczna uroczystość Bożego Ciała oraz cała jej oktawa naznaczona była deszczową pogodą. Jednak mimo wielu chmur na niebie towarzyszyliśmy Jezusowi Eucharystycznemu, gdy niesiony w monstrancji wychodził na nasze ulice i między nasze domy. Tradycyjnie już na zakończenie oktawy poświęcone zostały wianki i bukiety z ziół i kwiatów. Wszystkie dziewczęta - od najmłodszych, sypiących kwiaty, aż do tych najstarszych - na tę Mszę św. przybyły do kościoła w pięknych wiankach na głowach, uplecionych z ziół i kwiatów - aż miło było na nie popatrzeć, "wszystkie wyglądały jak panny młode" - podsumował ten widok Ks. Proboszcz.

Boże Ciało 20132013-05-30

W tym roku uroczystość Bożego Ciała przeżywaliśmy w deszczowej pogodzie. We Mszy Św. uczestniczyliśmy w miarę na sucho, jednak na procesji niebo wylało już na nas strugi deszczu, dlatego stacja z IV ołtarzem musiała zostać odprawiona w kościele. Mimo niesprzyjającej pogody nie brakło w uczestnikach ducha wdzięczności za dar Ciała i Krwi Pańskiej.

< Nowsze wydarzenia  1  ..  89   90  91  ..  112  Starsze wydarzenia >

Wykorzystanie materiałów zgromadzonych w tym serwisie w celach komercyjnych bez zgody ich właścicieli jest zabronione

Aktualizacja:

Kontakt techniczny:

Nasza witryna wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na Twoim urządzeniu, w celach statystycznych oraz ewentualnego logowania w serwisie. Istnieje możliwość zablokowania funkcjonalności poprzez wyłączenie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Zamknij